מועדון רוטרי נצרת התכבד לארח את נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון, מהדמויות הכלכליות החשובות ביותר במדינת ישראל ובעולם.
במסגרת פעילות מועדון רוטרי נצרת לשנת 2019-2020 ובהמשך לחזון המועדון לשיפור החברה הערבית, אירח מועדון רוטרי נצרת את נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון ביום חמישי ה- 31.10.2019 וזאת במסגרת מפגש שיזם המועדון בהשתתפות חברי המועדון, אנשי עסקים, כלכלנים ותומכי מועדון רוטרי נצרת.

נשיא מועדון רוטרי נצרת, רו"ח נימר נאסר, נשא דברי פתיחה ובירך את נגיד בנק ישראל והאורחים המכובדים. לאחר מכן, החל הטקס הרוטריוני המסורתי שבמהלכו אמר חבר המועדון, אינג' עיסאם סרוג'י, את פסוק השבוע. לאחריו, נשא חבר המועדון ד"ר נח'לה בשארה את הברכה הבינלאומית. גזבר המועדון, רו"ח בשיר נסיר, סקר בפני האורחים את הפעילות הרבה של מועדון רוטרי נצרת במשך השנים והתרומות שהעניק המועדון בסכום העולה על 3 מיליון דולר והדגיש את מחויבות המועדון להמשיך בתמיכה בפרויקטים השונים בתחומי הבריאות, החברה והכלכלה.

לאחר מכן נשא נגיד האזור של מועדון רוטרי בישראל מר מתי הראל דברי ברכה בנוכחות נג"ל כב' שופט בית המשפט העליון בדימוס, מר סלים ג'ובראן ונג"ל מר יוסף סרוגי (אבו רמזי) אשר קיבל באותו מעמד אות הוקרה והערכה לרגל 50 שנות חברות במועדון.

את הכנס הנחה חבר המועדון עו"ד נאדר אליאס, אשר בירך את נגיד בנק ישראל והצוות המלווה, והודה לרו"ח מר נעים נג'אר תושב העיר נצרת וחבר הדירקטוריון בבנק ישראל על חלקו בארגון הביקור.
לאחר מכן, הציג עו"ד נאדר אליאס את קורות חייו של נגיד בנק ישראל אשר נחשב לאישיות בינלאומית ובעל השפעה רבה באקדמיה ובכלכלה המקומית והעולמית. כמו כן וכחלק ממדיניות רוטרי נצרת לחשוף את מועדון רוטרי לקהלים חדשים, הציג עו"ד נאדר אליאס בפני אורחי הכנס הסבר אודות מועדון רוטרי, את היותו ארגון בינלאומי חובק עולם, את פעילותו ותרומתו ארוכת השנים לקהילות וכן סקירה קצרה אודות הטקס רוטריוני המסורתי.
בהרצאתו בנושא "הסביבה הכלכלית, מגמות ארוכות טווח והאתגרים לחברה הערבית", סקר נגיד בנק ישראל את ההתפתחויות הכלכליות האחרונות בארץ ובעולם ומגמות ארוכות טווח, ומנה את האתגרים וההזדמנויות העומדים בפני המשק הישראלי בכלל והחברה הערבית בפרט.

הנגיד דן בהרצאתו בסוגיות מגוונות הקשורות למצב הסוציו-אקונומי של היישובים הערביים בישראל, האתגרים ודרכי ההתמודדות הנדרשים כדי להביא לפיתוחם ושגשוגם. הנגיד התמקד בחשיבות המשך שילוב האוכלוסייה הערבית בשוק העבודה, והצביע בין היתר על התפתחויות שונות בהשכלה על כלל רבדיה ועל הצורך בהשקעה בתשתיות שמנגישות את העובדים למקומות העבודה השונים.

הנגיד הדגיש חשיבות שיתוף הפעולה בין משרדי הממשלה והמוסדות הפיננסיים על מנת להתגבר על החסמים השונים של האוכלוסייה הערבית לרבות בעיית המשכנתאות בתוך החברה הערבית.
עם סיום ההרצאה נשאל הנגיד מספר שאלות בסוגיות שונות ומגוונות הקשורות לחברה הערבית.
בתום המפגש הודה נשיא מועדון רוטרי נצרת לנגיד בנק ישראל והגיש לו תעודת תודה והערכה.

יש לציין, כי מועדון רוטרי נצרת נוסד בשנת 1952 וכולל 44 חברים פעילים והוא חלק מארגון רוטרי העולמי אשר כולל למעלה מ- 34,000 מועדונים התנדבותיים הממוקמים בכל רחבי העולם הפועלים למען הקהילה בתחומים חברתיים שונים. מטרת המועדון היא לקרב אנשי עסקים בכל רחבי העולם במטרה ליזום פרויקטים הומניטריים ולעודד יחסי שלום ואחווה בין אומות העולם. מוטו המועדון הוא "שירות לזולת מעל הפרט".

Main

Pic11

Pic10

Pic9

Pic8

Pic7

Pic6

Pic5

Pic4

Pic3

Pic2

Pic1

Comments are disabled.