במסגרת חגיגות ה- 70 להיווסדו, ערך מועדון רוטרי נצרת ביום חמישי שעבר, ה- 08/09/2022, כנס כלכלי בנושא: "הכלכלה בחברה הערבית: אתגרים, אפשרויות והזדמנויות". הכנס התקיים ביוזמת מועדון רוטרי נצרת, במלון גולדן קראון בעיר נצרת, זאת, במטרה לספק לבעלי העסקים בכלל והעסקים הבינוניים בפרט הזדמנויות כלכליות וכן לשפוך אור על השפעתה של התוכנית הכלכלית הממשלתית על הסקטור הפרטי בחברה הערבית. בכנס התארחו ד"ר סאמר חאג' יחיא יו"ר דירקטוריון בנק לאומי ואנשי כלכלה מהמובילים בארץ.
בכנס השתתפו מעל 150 משתתפים, הכוללים אנשי עסקים, בעלי עסקים מנצרת והסביבה לרבות קבלנים, תעשיינים, רואי חשבון, עורכי דיון, יועצי מס, חברי רוטרי נצרת ונציגי מועדונים נוספים. הכנס זכה להד תקשורתי נרחב. הוא פורסם בעיתונות הכתובה והאלקטרונית, ברדיו וברשתות החברתיות ובמהלך הכנס, היה אף שידור ישיר בחדשות השעה 19:00 בערוץ 33 בטלוויזיה .
עוה"ד נאדר אליאס, נשיא מועדון רוטרי נצרת, פתח את הכנס בדברי ברכה לבאי הכנס. לאחר מכן, הוא סקר בפניהם את פעילויותיו הענפה של מועדון רוטרי נצרת, במשך 70 שנות קיומו, למען החברה והקהילה בעיר נצרת והאזור. נשיא המועדון, עוה"ד נאדר אליאס, ציין, כי אכן העשייה החברתית והערבות ההדדית, הינן מאבני היסוד של חברה בריאה, אולם, הוא המשיך והדגיש, כי אין בעשייה החברתית, כאמור, כדי להחליף את האחריות המוטלת בראש ובראשונה על הממסד, אשר עליו מוטלת האחריות לספק לאזרחים באופן שווה את תנאי המחיה הבסיסיים. עוד הדגיש, כי לתוכנית הכלכלית חשיבות מרובה לא רק לחברה הערבית אלא למשק כולו. עוה"ד נאדר אליאס סיים את דבריו בהתייחסות למטרת הכנס שהינה בעיקר לשפוך אור על השפעת התוכנית הכלכלית על הסקטור הפרטי, להבדיל מהציבורי.
בחלק הראשון של הכנס, נתן ד"ר סאמר חאג' יחיא יו"ר דירקטוריון בנק לאומי, אשר נחשב לאישיות כלכלית בולטת, הרצאה מרתקת ומעניינת בה הוא הדגיש את חשיבות היוזמה האישית לצורך הצלחת הפרט ועל חשיבות השאיפה למצוינות, ובהמשך הוא התייחס לחשיבות המרובה של העשייה החברתית והתרומה לחברה. ד"ר חאג' יחיא עמד גם על חשיבות הנגשת השירותים הבנקאיים הדיגיטליים לכלל האוכלוסיה וכן הביע את הערכתו הרבה למועדון רוטרי נצרת על הזמנתו לכנס זה.
בחלק השני של הכנס, התקיים פנל מומחים תחת כותרת "התוכנית הכלכלית הממשלתית והשפעתה על הסקטור הפרטי בחברה הערבית" אותו הנחה וניהל במקצועיות רבה העיתונאי המוכשר מר מוחמד מג'דלה, בו השתתפו אנשי כלכלה בעלי שיעור קומה מהמובילים בכלכלה בארץ: מר חסאן טואפרה -ראש הרשות לפיתוח כלכלי בחברה הערבית; מר עלאא גנטוס – לשעבר היועץ לרשויות המקומיות לתוכנית הכלכלית؛ עו"ד גב' מרים זועבי כבהא- נציבת שווין הזדמנויות בעבודה ו- כב' סגן נשיא לשכת רואי החשבון מר אבי נוימן, אשר דנו, בין היתר, בהזדמנויות שהתוכנית הכלכלית מעניקה, בין היתר, בהקשר של תשתיות ושינוי ייעוד של קרקעות.
עו"ד ניקולא בולוס, חבר מועדון רוטרי נצרת הנחה את הכנס ופתח אותו בדברי ברכה, ולאחר מכן הקריא מזכיר המועדון מר ג'יריס בולוס את פסוק השבוע; הברכה הבינלאומית הייתה למועדון המבורג אותה הקריא מר עאמר בשארה, ראש האפיק הבינלאומי במועדון; לאחר מכן, נאם חבר המועדון, רו"ח מר בשיר נסייר, הנגיד הנבחר. בהמשך, נאם רו"ח מר בשאר קאסם, יו"ר לשכת רואי החשבון מחוז נצרת העמקים והגליל, אשר הדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה בין העמותות והמוסדות הקהילתיים. את המרצה האורח ד"ר סאמר חאג' יחיא, הציג חבר המועדון, כב' השופט ראמי נאסר, תוך סקירת קורות חייו המקצועיים המרשימים וסיפור הצלחתו היוצא דופן, והזכיר לבאי הכנס כי ד"ר סאמר חאג' יחיא הנו בוגר בי"ס התיכון סנט ג'וזיף בנצרת.
בסוף הכנס, הודה עו"ד נאדר אליאס, נשיא מועדון רוטרי נצרת, למרצה ולמשתתפי הפאנל, והעניק לכל אחד מהם תעודת הוקרה בשם מועדון רוטרי נצרת. כמו כן, הוא הביע את תודתו העמוקה לנותני החסויות לכנס, חסויות אשר ישמשו למימון פרויקטים רבים שהמועדון יוזם לטובת הקהילה.
היוזמה לקיום כנס זה, נולדה, כחלק מחזון ותוכנית הנהלת המועדון לשנה הרוטריונית הנוכחית, בראשותו של עוה"ד נאדר אליאס והמורכבת ממר ג'ריס בולוס, מזכיר המועדון ורו"ח מר עאמר דיב גזבר המועדון, לתעל את הקשרים שצבר המועדון במשך השנים, מתוקף מעמדו האסטרטגי, לטובת החברה, וזאת כחלק מהפעילות החברתית המתמשכת של מועדון רוטרי נצרת ותרומתו לחברה, בין היתר, בתחום הכלכלי בחברה הערבית בכלל ובנצרת והסביבה בפרט.
כאן המקום להדגיש, כי מועדון רוטרי נצרת תרם רבות לחברה בתחומים שונים, בהתאם לסיסמת מועדון רוטרי העולמי, לפיה "שירות לזולת מעל הפרט", שכן מאז היווסדו ובמשך שבעה עשורים, דאג מועדון רוטרי נצרת להתייצב בחזית העשייה החברתית והתרומה לקהילה בנצרת והסביבה. המועדון הצליח, במשך השנים, לגייס מיליוני שקלים למימוש ומימון פרויקטים שונים אותם יזם ובהם תמך, ואשר כללו תרומות נדיבות למוסדות חברתיים ובתי ספר בעיר ובסביבה ולבתי החולים בעיר.
מועדון רוטרי נצרת, הינו עמותה רשומה בעלת כל האישורים הנדרשים לממשל תאגידי תקין לרבות ובמיוחד אישור על פי סעיף 46 א לפקודת מס הכנסה והוא מונה כיום 40 חברים, ביניהם אנשי עסקים בתחומים שונים של מסחר ותעשייה, רופאים, עורכי דין ושופטים, רואי חשבון, פקידים ומנהלי בנקים אשר עובדים בהתנדבות למען תרומה לקהילה והוא נחשב לאחד המועדונים הוותיקים במדינה.
במסגרת חזון הנהלת המועדון לשנה זו, להפנות את אור הזרקורים אל תחום התרבות על גווניה השונים, לרבות אומנות, ספרות ושפה, תחומים, אשר ללא ספק, צמאים לתמיכה ועידוד, ומתוך אמונה מלאה, כי "התרבות אינה מותרות אלא הכרח", הכנס כלל תערוכת אומנים צעירים ומוכשרים מנצרת, שבה הציגו את יצירות האומנות הנפלאות שלהם: ליאן ח'ורי, פארס סרוג'י, סיביל נאסר ולילא אבו סיף. תערוכה אשר זכתה להד ולתגובות אוהדות ביותר.
משתתפי הכנס הביעו את התרשמותם החיובית מיוזמת מועדון רוטרי נצרת בארגון כנס חשוב זה והדגישו את הצורך והחשיבות בארגון כנסים דומים בעתיד.

Comments are disabled.